top of page

Teze o spremembah na področju narodno-zabavnih festivalov Slovenije.

Zadnje tedne, po tem, ko sta se zgodila festivala na Vurberku in v Škofji Loki, vse skupaj pa se je pravzaprav začelo že z letošnjim festivalom Slovenska polka in valček, je ideja o tem, da je potrebno na področju slovenskih festivalov narediti nekatere nujne spremembe, čedalje glasnejša. V uredništvu revije Muzika opažamo, da se takšno razmišljanje pojavlja že dlje časa. Zadnji dve leti, ko smo začeli v edinem tovrstnem časopisu s strokovnjaki pripravljati analize festivalov in nastopajočih, se ta potreba samo še stopnjuje. Ves čas smo v stiku z nastopajočimi ansambli ter tehničnimi in siceršnjimi organizatorji. Vsi imajo veliko dobrih idej, še več (predvsem tistih, ki niso omenjeni v prejšnji povedi) jih zgolj in samo modruje. Videti pa je, da nihče ne upa ali ne zmore narediti prvega koraka. Pravi koraki se bodo kot taki verjetno pokazali šele čez čas, če sploh. Tega trenutno ne ve nihče. Ker pa je dejstvo, da festivali potrebujejo spremembe, in to takšne, ki jim bodo dale še več moči in pečata, smo v uredništvu pripravili določene teze, ki so namenjene vsem in veljajo kot odprto pismo za razpravo. O nekaterih se delno v ožjih krogih domače glasbe že razpravlja. Predloge, popravke, graje ali kar koli, kar bi prineslo »boljše čase«, sprejemamo na svojih uradnih naslovih.

1. Glasbo je po strokovni plati izjemno težko ocenjevati. Za zagotovitev čim bolj vsesplošnega strinjanja z ocenami bi bilo potrebno pripraviti »akademijo« z do dvajset neoporečnimi glasbenimi strokovnjaki, ki so med aktivnimi ansambli splošno priznani. Dodati bi bilo potrebno nove, sveže, manjkrat izpostavljene strokovnjake. Ta izbor bi bil javen pred vsako festivalsko sezono. Ansambli torej s prijavo na festival soglašajo, da organizator za potrebe strokovnih ocen »črpa« žirante iz tega nabora. Žirant iz tega nabora ne more biti tisti, ki je hkrati avtor na dotičnem festivalu. Naloga predsednika komisije brez glasovalne pravice, ki naj bo določen s strani organizatorja, je zgolj skrb za to, da žiranti svoje ocene podajo brez usklajevanja. Le-to je mogoče šele na koncu, ob oddanih in seštetih ocenah, če gre za izenačenost, kjer pa morajo biti prisotni tudi predstavniki ansamblov.

2. Občinstvo na vsakem festivalu je izjemnega pomena. Že več kot desetletje pa se lahko z nagradami občinstva manipulira skozi trume navijačev, ki jih ansambli pripeljejo na festival. Dejstvo je, da brez prodanih vstopnic festival težko pokrije stroške. Skozi to prizmo nagrade občinstva morajo ostati. Navsezadnje je občinstvo tisto, ki bo najemalo ansamble za nastope. Nujno je potrebno ločiti strokovno oceno od ocene občinstva, ker se pri seštevanju le-teh dogaja, da nato nihče ne ve, kdo je dejansko najbolj priljubljen ali kdo je najbolj strokovno podkovan. Za delno omilitev moči občinstva na festivalu se lahko pripravi predčasno radijsko ali druge vrste glasovanje, ki bo festivalu dodalo medijsko moč, ansamblom pa omogočilo bolj enakovredno primerjavo priljubljenosti skladb.

Preberite še preostalih 8 izjemno pomembnih tez, ki jih po našem mnenju in mnenju nekaterih drugih akterjev nujno potrebujemo uvesti za "preživetje" festivalov v Sloveniji.

 

Prebrali ste zgolj nekaj odstotkov celotnega članka. Postanite naročnik revije Muzika in najceneje berite vse zgodbe domače glasbe.

Izpostavljene novice
Zadnje novice
Arhiv novic
bottom of page