top of page

NUJNA KEMIJA MED GLASBO IN BESEDILOM!

Razprave o tem, kaj je potrebno, da nastane hit, med glasbeniki niso redke.Vsak ima svoje mnenje in vsak ima svoj prav. Tudi jaz, na nek način.

Skrivnostne formule še niso iznašli. Če bi jo, bi se je hitro prijeli in spet ne bi bilo prostora za vse. Menim, da je vrsta dejavnikov, ki vpliva na to. Dobro besedilo in všečna glasba (melodij namreč ne delim na dobre in slabe, temveč na ušesu bolj ali manj prijetne), pri čemer obstoj enega in drugega ne pomeni dosti. Potrebno je ujemanje obojega oziroma da glasba in besedilo drug drugega nadgradita. A ni vselej tako. Danes težko najdemo ignorante, ki ne bi poznali Lainščkove pesmi v Ditkini izvedbi Ne bodi kot drugi, morda največje zabavne uspešnice zadnjih let. Pravim ji največja, ker je vzniknila počasi in si kot kapljica vzdolž sipine vztrajno utirala pot in preživela. Ne kot muha enodnevnica, ki bi jo Radio1 vrtel do onemoglosti, a naenkrat odsekal, in čez čas nihče ne bi vedel zanjo.

Ne bodi kot drugi je živ dokaz sinergije med glasbo in besedilom, kar so sprejeli ljudje, a ne nujno glasbeni uredniki. Pesem je obstajala že lep čas pred Ditkino izvedbo. Marsikdo tega ne ve. Lepo Lainščkovo besedilo je doživelo že vsaj dve predhodni uglasbitvi. A pesmi nista bili uspešni.

V rubriki Stihi, aktualne izdaje si preberite zelo pomemben članek o nujnosti kemije med glasbo in besedilom. Kolumno Stihi Igor Pirkovič vsak mesec pripravi zgolj za revijo Muzika.

Izpostavljene novice
Zadnje novice
Arhiv novic
bottom of page